Spørsmål og Svar

Hvordan bestille levering, og handle varer?

  • Må jeg bestille leveringstidspunkt før jeg handler dagligvarer?
    Svar:
    Nei.
    Du må legge minst en vare i handlevognen før du kan gå til kassen, og bestille leveringstidspunkt.
  • Hvordan handler jeg varer i nettbutikken?
    Svar:
    Du går først til "nettbutikk"i hovedmenyen.
    forklaring nettbutikk
    Så søker du fritt i feltet til venstre der det står "søk", og klikker for å se søkeresultatene.
    Du kan også klikke deg inn på kategorier i nettbutikken, og finne oversikt over varer der.
    Trykk så på "kjøp" knappen under produktene for og legge varer i handlekurven.
    forklaring kjøpsknapper
    (Det hender at varer ikke kommer frem i hurtigsøkefeltet før du trykker "space", dette kan forekomme om vi nettopp har lagt inn nye søkekriterier)
  • Hvor blir det av oversikten på hva jeg klikker "kjøp" på, og vil ha levert hjem?
    Svar:
    I nettbutikken kan du se "handlevogn"icon med oransje farge rundt til høyre i toppen av siden.
    forklaring handlevogn
    Klikk på den, og se oversikt over hva du har valgt.
  • Hvordan betaler jeg for varene i handlevognen, og hvordan velger jeg tid for levering?
    Svar:
    Når du ser innholdet i handlevognen kan du nederst på siden velge "til kassen".
    forklaring til kassen
    Der får du 2 alternativer, enkel levering, og 24 leveringer som kan pauses opp til 7 ganger ved ferier ol.
    Når du har valgt et av disse kommer du til kassen, der legger du inn ønsket leveringstidspunkt, og legger inn dine Visa/Mastercardopplynsinger, og betaler.
  • Hva betyr enkel levering, og hva betyr 24 leveringer.
    Svar:
    -Enkel levering er og få levert 1 gang de varene du har i handlevognen.
    Om du bestiller før kl 2000 dagen før leverer vi neste dag om du vil, og opp til 3 dager frem i tid.
    -24 leveringer er 24 leveringer til samme tid i 24 uker.
    Du kan pause opp til 7 ganger om du reiser bort, el.
    Pause abonnementet gjøres enkel fra "din side" i hovedmenyen, og må gjøres 1 uke før levering.
    forklaring din side
  • Hvorfor har dere ikke noen leveringstidspunkter ledige på mitt postnummer?
    Svar:
    Det kan hende at pågangen er stor noen ganger, men vi vil åpne for flere tider til utkjøringer så raskt vi kan om etterspørselen tilsier det.


Hvor leverer dere, og hvem kan bestille?

  • Hvilke postnummer leverer dere til?
    Svar:
    Vi leverer på følgende postnummer i Sandnes, og Stavanger:
    4016,4017,4018,4019,4020,4031,4032,4033,4034,4035,4306,43074310,4311,4313,4314,4315,4316,4317,4318,4319,4321,4322,4323,4327,4329,4336
  • Jeg bor på et annet postnummer, kan dere i fremtiden levere til meg?
    Svar:
    Skriv til oss i "kontakt oss", og si hvor du bor, på den måten vet vi hvor våre neste satsingsområder vil være.
    forklaring kontakt oss
  • Leverer dere til firma?
    Svar:
    Ja, ta kontakt på mail eller tlf, så avtaler vi et møte.
  • Må jeg være over 18 år for å bestille?
    Svar:
    Ja.

Priser på leveringer og varer?

  • Er alle priser oppgitt med moms?
    Svar:
    Ja.
  • Er deres priser like Rema 1000 sine?
    Svar:
    På noen varer har vi lik pris, men de fleste ligger litt over Rema 1000.
  • Justeres dere priser opp og ned samtidig som Rema 1000 gjør det?
    Svar:
    Nei, Rema 1000 justerer priser hver dag, vi justerer månedlig.
  • Har dere tilbud på de samme varer som Rema 1000 har?
    Svar:
    Noen ganger har vi det, men vi har for det meste egne tilbud.

Vareutvalg?

  • Har dere alle varer som vises i nettbutikken til enhver tid?
    Svar:
    Nei, det hender ytterst sjeldent vi ikke kan levere enkelte varer.
    Vi jobber for å presentere varer i nettbutikken som er 100 prosent sikre de har i Rema 1000 sin butikk.
    Men om den uheldige situasjonen skulle oppstå, så vil vi automatisk erstatte en billigvare med tilsvarende av annet merke.
    Om vi erstatter en vare med en dyrere vare koster dette ikke kunden noe ekstra.
    Om det ikke finnes tilsvarende vare, vil du bli refundert pengene for den enkelte varen.
  • Kan dere levere alle varer som Rema 1000 har?
    Svar:
    Nei, vi leverer et utvalg av deres varer, men vi implementerer nye varer hver uke.
    Noen varer er sesongvarer, og vil ikke være synlige for kunden når de ikke kan leveres.
    Noen nettbutikker presenterer opp til 5000 varer i sine butikker, men i realiteten kan de sjeldent levere mer enn 80 prosent av de til enhver tid!
    Vi jobber hardt for å levere 100 prosent av utvalget vi presenterer i vår butikk, og så langt ligger vi med en leveringsrate på 99.9 prosent av det kunder har bestilt.
    I dag har vi nesten 1900 varer i butikken, og vi vil prøve å nå et mål på ca 2200 varer som alltid skal være der for kunden.
    Du kan sende inn skjema nederst på siden "kontakt oss" og si hva du eventuelt savner fra butikkhyllene så skal vi jobbe hard for å få de inn i nettbutikken, og levere hjem til deg.


Betaling?

  • Kan jeg betale kontant ved levering?
    Svar:
    Nei, kun Visa eller Master på nettsiden.
    (Bedriftskunder vil få faktura)


Oppsigelse av abonnement?

  • Hvordan tegner jeg deg, og hvordan fungerer det?
    Svar:
    Etter du har plukket varer, og trykker på til kassen i handlevognen vil du få forslag, om enkel levering, eller å tegne abonnement.
    Her trykker du på abonnement, og så kommer du til sikker nettbetaling betaling.
    Et abonnement løper i 24 uker, eller opp til 31 om du vil benytte deg av å pause det om du foretrekker å gå i den fysiske butikken, eller kanskje har ferie el.
    Det må pauses 1 uke før levering, og opp til 7 uker av gangen.
  • Hvordan kan jeg si opp mitt 24 ukers abonnement??
    Svar:
    Oppsigelse må skje skriftlig ved å sende mail til post@leveremat.no, og merkes oppsigelse.
    Ved oppsigelse vil depositumet på 500kr trekkes tilbake.
    Det kreves også full informasjon fra kunden som fullt navn, og kundenummer.
  • Hva skjer om jeg ikke bestiller varer på mitt abonnement?
    Svar:
    Du vil bli trukket 250kr per gang du ikke bestiller varer, og samtidig ikke har pause i ditt abonnement.
    Om du 2 ganger ikke pauser ditt abonnement, og ikke bestiller varer vil ditt abonnement opphøre, og resten av depositumet trekkes.